Quantcast

Jewish Journal

Time magazine takes back charge that IDF harvests Palestinian organs

by JTA

August 25, 2014 | 11:00 am

<em>Screen shot of Time video that initially reported about organ harvesting</em>

Screen shot of Time video that initially reported about organ harvesting

Time magazine retracted allegations that Israeli soldiers harvested and sold Palestinian organs.

On Sunday, the magazine deleted the allegations from a two-minute video on its website about the Israel Defense Forces and added a correction, writing at the end, “Correction: The original version of this video cited a contested allegation in a 2009 Swedish newspaper report as fact. The allegation has been removed from the video.”

The video, titled “The IDF: A look inside Israel’s powerful military,” said the “IDF is not without controversy,” reporting that “in 2009 a Swedish report came out exposing some Israeli troops of selling organs of Palestinians who died in their custody.”

According to the watchdog website Honest Reporting, “The reference is to a completely made up tabloid-style article in an obscure Swedish paper that even the author admitted was not based on any evidence.”

The allegation appeared in the Swedish newspaper Aftonbladet. Of the allegation, the author of the piece said, “But whether it’s true or not – I have no idea, I have no clue,” according to Honest Reporting.

Tracker Pixel for Entry

COMMENTS

We welcome your feedback.

Privacy Policy
Your information will not be shared or sold without your consent. Get all the details.

Terms of Service
JewishJournal.com has rules for its commenting community.Get all the details.

Publication
JewishJournal.com reserves the right to use your comment in our weekly print publication.

ADVERTISEMENT
PUT YOUR AD HERE